2014. gada 12. oktobris

10 lietas, kas iedvesmo ŠORUDEN

Pēkšņi atklājumi. Ieteikumi no īpašiem cilvēkiem. Ilgi gaidīti notikumi. Ikdienas rituāli. Māksla. Mīļas dāvanas.

Būtībā iedvesmot var jebkas, taču vispirms ar to ir jāsastopas – vai tā ir filma vai saruna, vai kāds īpašs rituāls vai notikums – tas vispirms ir jāatklāj un jāpiedzīvo. Vai vēl skaistāk – jāsaņem dāvanā.

1) Tēja ar cidoniju un medu

Cidonija ir mana šī rudens garša. Garša no mammas dārza. Lieku to tējā – gan sīrupa veidā, gan svaigu. Kopā ar Latvijas medu. Garšo lieliski.
Cidonijas no mammas dārza
2) „Gribi iemācīties fotografēt? Izlasi šo!”

Grāmata, ko saņēmu dāvanā no mammas. Tā kā bildēju lina preces viņas Etsy veikaliņam, tad nospriedām, ka šī grāmata noderēs mūsu abu izaugsmei. :) Jāpiebilst, ka aizraujos arī ar Krāslavas bildēšanu Facebook lapai Krāslava – sirdspilsēta, kā arī dabas un pilsētas mirkļu un kompozīciju iemūžināšanu brīvajā laikā.

Lai arī lielākoties plānoju grāmatu izmantot kā iedvesmas avotu, jau tagad esmu no tās aizņēmusies dažus vērtīgus padomus. :)
Grāmatas vāks
3) Dzejoļi

Dzeju baudu ļoti dažādi – gan atšķirot kādu no mājās pieejamajiem dzejas krājumiem un palasot pa dzejolim, gan ejot uz dzejas lasījumiem (septembris bija bagāts dzejas mēnesis – Dzejas dienu ietvaros), gan mēdzu pa kādam dzejolim šad un tad arī no galvas iemācīties. Šobrīd mācos šo:
***
tur mājiņas tālumā aizpeld
debesskrāpīši mazi
kāds cītīgi ūdeņus cenšas sagriezt ar nazi
kāds upi grib pagriezt atpakaļ
bet mājiņas tālumā pazūd
spēļu klucīši debesskrāpīši
kantaini sapnīši daži
karājas debesu atspulgi ūdenī
šodien es esmu bet sazin
/R. Štelmahere/
Vienā no Dzejas dienu pasākumiem. Dad Cafe. Es pie loga. Foto: Vitālijs Vinogradovs
4) Grāmata “Labu apetīti!”

Šo Pītera Meila grāmatu saņēmu dāvanā no vīra mūsu Papīra kāzu jubilejā. Tā ir grāmata, kas ved kulinārā ceļojumā pa Franciju. Atver grāmatu, un esi Francijā. Nav nepieciešamības pirkt biļeti – lūk, to es saucu par teleportēšanos.
Dienā, kad saņēmu grāmatu...
5) Filma "Le Pont des Arts"

Par šo filmu uzzināju franču valodas intensīvajā kursā, ko apmeklēju vasarā. Taču tikai rudenī tiku tai klāt. Un droši vien labi, ka tā, jo rudens tai ir īstais laiks. Poētika, filozofija, baroka mūzika, dialogi un sevis meklēšana – šādi varētu raksturot filmas noskaņas. Šeit lasāms viens no filmas dialogiem manā tulkojumā.
Kadrs no filmas
6) Lasītāja dienasgrāmata “Es lasu un man patīk”

Septembra sākumā dāvanā no māsas saņēmu brīnišķīgo lasītāja dienasgrāmatu, kurā var atzīmēt gan savas mīļākās grāmatas, gan mīļākos citātus u.tml. Tā ir iespēja iegrāmatot (iemūžināt) savas dzīves vai konkrētā dzīves perioda svarīgākās grāmatas. Man ļoti patīk.
Šāda izskatās lasītāja dienasgrāmata
7) Pastkartes un vēstules

Šoruden turpinu rakstīt draugiem vēstules un pastkartes ar roku. Un, priecīgākais, arī pati turpinu tādas saņemt. No visnegaidītākajiem pasaules nostūriem. Šo, piemēram, saņēmu no Kazahstānas:
Rudens Kazahstānā. Pastkarte no lietuviešu drauga
8) Rudens kompozīcijas dabā un pilsētā

Ir pagalmi, kuriem nespēju paiet garām, tos nenobildējot. Tiem ir īpaša noskaņa. Īpaši rudenī.
Lūk, piemēram:
Rudens kompozīcija Zirņu ielā
9) Kolāžu veidošana apsveikumiem

Veidot kolāžas man ir paticis vienmēr. Šoruden pie šīs aizraušanās esmu atgriezusies, lielākoties veidojot kolāžas apsveikuma kartītēm vai aploksnēm. Veidojot kolāžu, domāju par cilvēku, kuram to veltu. Paralēli tā ir sava veida meditācija man pašai. :)
Fragments no kolāžas, ko veidoju dāvanu aploksnei (māsai vārda dienā)
10) Portāls „L” Instant Parisien”

Tie ir stāsti par parīziešiem, par māksliniekiem un viņu darba vietām. Lai arī mana franču valoda nav tik laba, lai bez tulkošanas saprastu izlasīto, esmu sajūsmā par kustīgajām bildēm katra stāsta sākumā un arī par kopējo portāla dizainu un ideju. Ir, ko smelties.
Titulbilde vienam no portāla stāstiem

Nav komentāru: