2017. gada 9. janvāris

4 dziesmas, kurām esmu rakstījusi vārdus

To, ka mani dzejoļi kādreiz varētu kļūt par dziesmām, sākumā, protams, nemaz nevarēju iedomāties. Taču, pirms vēl mani uzrunāja Jānis Ķirsis no grupas Framest, internetā uzskrienot dažiem maniem dzejoļiem un saskatot tajos melodiskumu un potenciālu kļūt par dziesmu vārdiem, viens mans draugs Raivis pirms kādiem gadiem desmit, trinkšķinādams ģitāru, bija ierakstījis dažas audio skices (par tekstiem ņemot manus dzejoļus) - tieši tas bija brīdis, kad pirmoreiz noticēju, ka, iespējams, manu dzejoļu draudzība ar mūziku varētu izdoties. Viņš gan vairs pagaidām mūziku nerada (un skices palikušas viņa radošās vēstures skapītī), taču manis radīto tekstu mijiedarbība ar mūziku turpinājās, satiekot Jāni Ķirsi. Viņš ir radījis trīs dziesmas ar maniem vārdiem - divas no tām ir Framest izpildītas (un abas ļoti ziemīgas) un viena - Ineses Ērmanes iedziedāta (par pamatu ņemot vienu manu ļoti senu dzejoli "Oda rutīnai", kuram nākamgad apritēs 10 gadi). Paldies Jānim par lielisko sadarbību. Ceru, ka tā turpināsies. :)

Iznākot pirmai dziesmai ar maniem vārdiem, kas bija "Diviem cilvēkiem", nonācu plašākā redzeslokā, un mani uzrunāja Vineta Elksne, aicinot palīdzēt viņai ar tekstu vienai grupas Lady's Sweet dziesmai, kurai jau bija gatavs nosaukums un piedziedājums. Tā bija pirmā reize, kad tekstu rakstīju gatavai melodijai. Tas bija daudz sarežģītāk nekā vienkārši uzrakstīt dzejoli vai pielāgot to melodijai, taču mums izdevās, un tā radās dziesma "Tu mani cel", ko pēc tam izmantoju savai kāzu dejai, jo tā likās liriska, romantiska un personiska.


1. FRAMEST - DIVIEM CILVĒKIEM




2. LADY'S SWEET - TU MANI CEL



3. FRAMEST - ZIEMĀ (dziesma, kas 2015. gadā iekļuva konkursa SUPERNOVA pusfinālā)


Dziesma "Ziemā" iedziedāta arī ķīniešu valodā: https://soundcloud.com/framest/winter


4. INESE ĒRMANE - ODA RUTĪNAI

Nav komentāru: