2018. gada 6. maijs

Ventspils. Iesākums. Rakstniekmāja pavasarī.

pateikt silti kā vasaras vējā izkārtus kreklus
vārdus
kuri piepildot ar saturu šodienas koferus
ceļos tālāk
un tālāk un vieni
(A. Ogriņš)

Braucu autobusā Rīga – Ventspils un vēroju: 1) svaigi uzartos zemes laukus, kuros gribējās iegulties vai vismaz pastaigāties basām kājām; 2) lietu, ko palaikam nomainīja bezlietus brīži; 3) savas domas, kuras reizēm domāja mani. Jā, tāda bija sajūta. Vēl manus skatienus ķēra Kurzemes sārtās sūnas, koku galotnes, reizēm – māju stāvi, bet lielāko laika daļu pavadīju, lasot grāmatu "Stikla bērns". Grimu iekšā, tad peldēju laukā pēc elpas, jo tā patiesi ir smaga, godīga, atklāta lasāmviela, kur lielām sāpēm un pārdzīvojumiem iets cauri. Arī formāts ir ļoti personisks – dienasgrāmatveida ieraksti, kuros nav taupītas skarbas pārdomas un metaforas, taču kā lasītājs pārāk smagi nejūtos. Jā, ir šoka elements, bet vienlaikus ir tāda "man uzticas" sajūta. Kā mierinoša mazliet.

Trīs brauciena stundas paskrēja nemanot, un bijām klāt Ventspils autoostā. Piebraucām vislielākā gāziena laikā. Ieskrēju autoostā, lai no kofera izvilktu savu introverto lietus mēteli, jo lietussarga man nebija, un tad raitā, slapjā solī devos uz Rakstniekmāju, kur mani sagaidīja Ieva, ierādot man 7. istabiņu, kurā vēl nekad iepriekš nebiju dzīvojusi. Novilku slapjo mēteli un gaidīju, kad lielais gāziens norims, lai aizietu uz bibliotēku un veikalu. Pa manu mazo lodziņu, kas paver skatu uz iekšpagalmu, lūkojos debesīs un secināju, ka pamazām skaidrojas.

Tā arī bija. Lāses peļķēs krita mazākas un mazākas, līdz debesis kļuva vieglas, gaišas, no mākoņiem atbrīvotas. Ģērbos un devos laukā, pie mājas ieraugot skaistās hiacintes sulīgi rozā krāsā – pilnā briedumā un smaržā.



Saraksts ar grāmatām, ko ņemt bibliotēkā, man jau bija sagatavots. Tās bija sešas grāmatas, un es zināju, ka tās būs pieejamas, jo pirms pašas pastaigas to pārbaudīju e-katalogā.

Sākās mana trešā viesošanās Ventspils Rakstnieku mājā.


stundas nolaižas, iededzot zvaigznes...
debesu ielā šķiežoties dzejoļiem
pastaigājas nakts
(e. e. kamingss)

Nav komentāru: