2018. gada 16. jūlijs

Divreiz RADIO

Ar radio man ir īpašas attiecības. Pamatskolas (un arī vēl vidusskolas) gados, tas ir, tajos laikos, kad man mājās nebija ne stacionārā, ne portatīvā datora un manā istabā nebija arī televizora, es pa vakariem klausījos radio (magnetofonā). Gan raidījumus, gan mūziku. Katru vakaru, pēc plkst. 23.00, kad visi raidījumi bija beigušies, es klausījos radio atskaņoto mūziku un ilgi nevarēju aizmigt, jo mani vienmēr interesēja, kāda būs nākamā dziesma. Ja tā bija forša, tad, protams, noklausījos un gaidīju nākamo, bet, ja ne visai, tad neslēdzu ārā un gaidīju nākamo, jo, ja nu nākamā būs forša? Dažreiz foršās dziesmas no radio ierakstīju kasetēs, lai pēc tam tās varētu atkārtoti paklausīties. Jā, tolaik vēl bija kasetes; un tikai pēc tam CD, bet ne par to stāsts, kaut gan par radio man ir ļoti daudz atmiņu. Tās tad citreiz.

Šoreiz stāsts ir par manām radio brīvdienām, kuru laikā izskanēju divos raidījumos – viens no tiem ir LR1 latgaliešu raidījums "Kolnasāta", kurā bija noklausāms Lauras Melnes sižets par manām literārajām aktualitātēm, kā arī manām attiecībām ar latgaliešu kultūru, dzeju. Sižetu var noklausīties ŠEIT (sākot no 18. min 38. sek.). Ar Lauru bijām tikušās jūlija sākumā (lietainā dienā kafejnīcā "Tinto"), kur viņa mani nointervēja un pēc sarunas iemalkojām iepazīšanās kafiju.

Un otrs raidījums ir "Dabsolis" (radio NABA), kurā piektdien ciemojos tiešajā ēterā un palasīju diezgan daudz dzejoļu (gan pavisam jaunus, gan diezgan senus). Raidījuma gaitā ik pa laikam pārmijām arī kādu vārdu ar raidījuma vadītāju Jāni jeb vibe55. Sarunu un dzejas fonā skanēja viņa izvēlētā modern classical mūzikas izlase. Raidījums ir noklausāms ŠEIT

Nav komentāru: