2017. gada 9. februāris

Par grāmatas dzimšanas dienu - 5. februāri

5. februārī apritēja gads, kopš iznāca mans dzejas krājums "Tu neesi sniegs". Tam par godu portālā "Goodreads" biju noorganizējusi viena grāmatas eksemplāra "giveaway" jeb izlozi, ko veic pats portāls. Mans uzdevums ir tikai nogādāt uzvarētājam fizisku grāmatas eksemplāru. Šis bija jau trešais manis organizētais "giveaway", un iepriecināja tas, ka šoreiz potenciālo lasītāju skaits bija vislielākais (36). Iepriekš tie bija 24 un 29 cilvēki. Par laimīgo uzvarētāju kļuva blogere Līga Sproģe, kura grāmatu jau ir saņēmusi. Prieks!

Paciņas pakošanas darbi

Uz 5. februāri (iepriekš nemaz neaizdomājoties, ka tā būs grāmatas dzimšanas diena) man bija iegādātas 2 biļetes uz izrādi DZEJA. Pati gāju jau otro reizi (iepriekš to biju apmeklējusi pirms 2 gadiem), un šoreiz sev līdzi aicināju māsu.

Kāpēc gāju otrreiz?

Pirmkārt, jau pirmajā reizē skatoties izrādi, sapratu, ka tā ir MANA! Jo tajā skan tikai un vienīgi dzeja, bet!!! skumja dzeja, smieklīga dzeja, aizkustinoša, bērnišķīga, trausla dzeja, priecīga, durstoša dzeja. Par laiku, par nāvi, par mīlestību, par bērnību, par kartupeļiem, par tukšumu, par pārlaimību. Veca dzeja un jauna dzeja. Mūžīga dzeja. Improvizācija, saspēle, dialogi, monologi, mulsums, klusuma pauzes, lappušu šķirstīšana, rindu aizmiršana. Ļaušanās.

Turklāt izrāde ik pa laikam tiek papildināta ar jauniem dzejoļiem. Un tāpēc seko:

Otrkārt, jo biju padzirdējusi no viena dzejnieka, kurš apmeklēja šo izrādi, ka tajā skanējis kāds mans dzejolis.

Es to gribēju dzirdēt! Un patiešām, aizejot otro reizi, pēc diviem gadiem, es tajā saklausīju divus savus dzejoļus. Tas bija ļoti, ļoti pacilājoši, jo, pirmo reizi skatoties, pat iedomāties nevarēju, ka kādreiz šajā izrādē skanēs mani dzejoļi. Prieks!

Lūk, viens no dzejoļiem, kas skanēja izrādē:

***
No rītiem mēs jautājam viens otram: kā gulēji,
pusdienās: ko tu ēdi,
vakaros: kā pagāja diena.

Un mēs abi 
labi zinām, 
ka nav svarīgāku jautājumu par šiem,
ja nu vienīgi - 
vai tu piedosi
man?

(54. lpp grāmatā "Tu neesi sniegs")

2014. gada video sižets par izrādes DZEJA tapšanu

Dzejas sakarā vēlos noskatīties arī filmu "Patersons", kas ir par autobusa šoferi, kurš ikdienas skaistumu ietērpj dzejā un velta to savai mīļotajai. Domāju, ka jau brīvdienās tikšu uz kino, lai ļautos šai romantiskajai kino lentei. Gaidu ar nepacietību! :)

Nobeigumā 

Ceru, ka arī savas dzīves otrajā gadā mana dzejas grāmata turpinās satikties ar lasītājiem. Paldies ikvienam, kurš to ir izlasījis, kā arī īpašs paldies tiem, kuri ir atstājuši atsauksmi portālā Goodreads.

Nav komentāru: